Strona korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.

close
 Dodano 18-10-2017 o godz. 12:55

Życie zdrowe i aktywne - lifestyle dla osób, które chcą być FIT!

Bycie FIT oznacza świadome kształtowanie własnej sylwetki i dbanie o dobrą kondycję fizyczną. Wielu osobom brakuje odpowiedniej motywacji, aby całkowicie zmienić swoje życie, zamienić wygodną kanapę na bieżnię, a fast foody na sałatki warzywne. Można jednak do zdrowego stylu życia zdążać malutkimi kroczkami, we własnym tempie, bez konieczności narzucania sobie wielkich wyrzeczeń. Jak tego dokonać? Warto zastosować się do pięciu prostych rad:

Rada 1 - Bez wymówek

Któż z nas nie miał dnia, w którym najchętniej zaszyłby się pod kołdrą i spał. Takie dni zdarzają się, ale należy przeciwstawić się ogarniającej nas niemocy. Jeśli planujemy danego dnia rozpoczęcie treningu - na siłowni, na fitnessie, na basenie czy po prostu bieganie, naszykujmy cały strój wcześniej i ułóżmy blisko wyjścia. Takie przygotowania sprawią, że żal nam będzie straconego czasu i chętniej zabierzemy się za trening.

Rada 2 - Zdrowe odżywianie i proste ćwiczenia

Jesteśmy coraz bardziej zabiegani - praca, dom, dzieci, życie towarzyskie, niewiele pozostaje czasu na ćwiczenia i zdrowe odżywianie. Pierwszym krokiem do zdrowego stylu życia może być zaplanowanie choć raz dziennie posiłku z surowego owocu lub warzywa oraz kilkuminutowe ćwiczenia fizyczne, które sprawią, że się spocimy.

Rada 3 - Dwie rzeczy na raz

Mając dzieci, nie możemy sobie pozwolić na ćwiczenie na siłowni po kilka godzin w tygodniu. Ale bez problemu możemy poruszać się na spacerze, czy ganiając za maluchem po placu zabaw lub boisku. Jeśli często rozmawiamy przez telefon, możemy połączyć przyjemne z pożytecznym i w tym samym czasie wybrać się na szybki spacer. To zawsze sposób na spalenie dodatkowych kalorii i zapewnienia sobie zdrowego ruchu na co dzień.

Rada 4 - Opracuj plan treningów

Najlepiej sami wiemy, kiedy możemy ćwiczyć i kiedy będziemy chcieli się poruszać. Jeśli wysoko cenimy sobie sen o poranku, lepiej zdecydować się na ćwiczenia wieczorem.

Rada 5 - Zakupy na cały tydzień

Jeśli wcześniej kupimy wszystkie niezbędne produkty do przygotowania domowych, zdrowych posiłków, łatwiej będzie nam je przyrządzić i skłoni nas to do rezygnacji z szybkiego jedzenia na telefon.