Strona korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.

close
 Dodano 26-05-2017 o godz. 12:55

6 rzeczy, które warto jeść dla zdrowia i urody

Nasz codzienny jadłospis ma duży wpływ na to, jak wyglądamy i jak czujemy się każdego dnia. Co zatem warto jeść, aby mieć świetlistą cerę, piękne, błyszczące, zdrowe włosy oraz mocne paznokcie? Jak zadbać o doskonałą figurę i kondycję?

1. Białka - największe znaczenie dla urody mają aminokwasy egzogenne, których niestety nie wytwarzamy sami, a dostarczamy je do organizmu wraz z pożywieniem. Biorą one udział w budowie i odnowie skóry. Są zawarte w składnikach pochodzenia zwierzęcego, m.in. w:

  • • jajach
  • • rybach
  • • drobiu
  • • mleku i przetworach mlecznych.

2. Nienasycone kwasy tłuszczowe - nazywane w skrócie NNKT to niezbędne dla zdrowych włosów i paznokci składniki, których organizm nie wytwarza. Są one składnikami błon komórkowych i odpowiadają nie tylko za ich budowę, ale i prawidłowe funkcjonowanie.

3. Witaminy z grupy B - są bardzo ważne dla zapobiegania procesom starzenia się skóry. Działają przeciwświądowo i odtruwająco. Można je znaleźć w naturalnej postaci w ziarnach zbóż, w nasionach dyni, w kukurydzy, drożdżach, ziarnie sezamowym czy w licznych suplementach.

4. Witaminy A, E i C, znajdujące się między innymi w wątróbce czy w owocach.

5. Składniki mineralne - magnez, cynk, krzem- niedobry cynku w diecie powodują przetłuszczanie się skóry, matowienie włosów i ich wypadanie. Można go uzupełniać jedząc otręby pszenne, nasiona dyni, orzechy, pomidory czy miód. Braki magnezu powodują łamliwość paznokci, osłabienie włosów i szarzenie skóry. Uzupełnia się je spożywając kaszę gryczaną, produkty sojowe, pieczywo razowe, migdały i rodzynki. Z kolei, niedobory krzemu wywołują, że skóra szybciej się starzeje, wiotczeje, jest podatna na trądzik. Włosy i paznokcie pod wpływem braku krzemy są osłabione. Krzem znajdziemy w płatkach owsianych, chlebie razowy, otrębach pszennych czy w skrzypie polnym.

6. Woda - dla zdrowia, urody i dobrej kondycji ciała należy przez cały dzień pić wodę - niegazowaną, średniozmineralizowaną, niskosodową. Warto pić co najmniej 2 litry wody dziennie.

Czy wiesz że?

O urodę dbamy również wtedy, gdy przyrządzamy sobie posiłki. Wszystko, co ważne zarówno dla naszego zdrowia, jak i wyglądu zewnętrznego, czerpiemy z żywności, a właściwie z zawartych w niej składników odżywczych wpływających na funkcjonowanie całego organizmu. Naukowcy twierdzą, że jest blisko 400 składników, w tym 60 niezbędnych dla zachowania skóry, włosów czy paznokci w jak najlepszym stanie. Pożywienie dlatego powinno być zróżnicowane i dobrze zbilansowane.