Strona korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.

close
 Dodano 28-08-2017 o godz. 12:55

Jak odchudzać się zdrowo?

Wszelkiego typu diety eliminacyjne, wymagające od osoby odchudzającej się znacznych wyrzeczeń żywieniowych, nie są dobre dla ich zdrowia. Nie pozwalają na dostarczenie do organizmu ważnych składników odżywczych, niezbędnych do jego prawidłowego działania. Jak zatem odchudzać się zdrowo?

Zasady zdrowego odchudzania

1.Właściwie zbilansowana dieta - każdy z posiłków, który spożywamy, powinien składać się w równych częściach z białek, warzyw i złożonych węglowodanów. Warto przed rozpoczęciem odchudzania przeanalizować swój jadłospis, zidentyfikować największe błędy żywieniowe i w miarę możliwości je wyeliminować.

2. Regularne posiłki - powinniśmy spożywać od 4 do 5 posiłków codziennie, w takich samych odstępach czasu - co 3-4 godziny, z przerwą nocną. Posiłki powinny być względnie małe objętościowo, ale częste, aby zaspokajać głód, ale nie powodować magazynowania energii w postaci tłuszczu. Im częściej jemy, w niewielkich porcjach, tym szybciej chudniemy.

3. Jedzenie powoli i na małych talerzach - jeśli jemy wolno, zjadamy mniej, a już czujemy sytość. Na małych talerzach nawet niewielkie porcje posiłków wyglądają bardziej okazale.

4. Zdrowa żywność - należy spożywać produkty zdrowe, nieprzetworzone i w miarę możliwości świeże oraz unikać żywności wysokoprzetworzonej czy fast foodów. Do tego potrawy warto przygotowywać bez dodatku tłuszczu - poprzez pieczenie, grillowanie, gotowanie, gotowanie na parze czy duszenie.

5. Woda do picia - powinniśmy wypijać co najmniej 2 litry wody niegazowanej, średniozmineralizowanej dziennie.

6. Regularna aktywność fizyczna - nie tylko to, co i jak jemy wpływa na nasza figurę. Wraz z wprowadzeniem do swojego życia racjonalnej diety trzeba zadbać o aktywność fizyczną. Wystarczy ćwiczyć codziennie po około pół godziny lub po 1,5 godziny 3 razy w tygodniu.

Powszechne, bardzo popularne diety odchudzające pozwalające na radykalną utratę masy ciała w krótkim czasie, nie są właściwe dla kondycji zdrowotnej. Poza tym, spadek wagi trwa krótko, a następnie w większości przypadków mamy do czynienia z tzw. efektem jojo - znów tyjemy, nawet więcej, niż uprzednio schudliśmy.